Logo-tt-lt-1 Logo-tt-lt-3
Logo-tt-lt-2

TT Koleje La Trejbal 1:120 Trutnov CZ

Logo-tt-lt-4

UvodÚvod    NewsNovinky
UserMarek    UserOta    UserStanda
VystavyVýstavy    DateKalendář
OstatniOstatní    PostupyPostupy
OdkazyOdkazy    BookKniha
EmailKontakt

Foto galerie, Standy modelového kolejiště v měřítku H0 1:87, všechny příspěvky.


Datum-aktualizace 2013-05-27 20:27:08 datum aktualizace

Motorový vůz ČD MVTV2 - lept, M153.0/892 výrobek fa Jan Cekul (H0).

Motorové vozy řady 892 jsou nejrozšířenějšími montážními vozy trolejového vedení v Česku a na Slovensku. Jsou odvozeny z motorových vozů řady 810 a pro bývalé ČSD je vyráběla Vagónka Studénka (nyní Škoda Vagonka) v letech 1983 (prototyp 1981) a 1992. Do konce roku 1987 byly označeny řadou M 153.0 (širokorozchodné řadou M 153.5) a v letech 1988–1997 řadou 892 (širokorozchodné řadou 892.8). Současné označení se u SŽDC a ŽSR mírně liší. V Česku jsou vozy označeny jako MVTV 2, na Slovensku jako MVTV 02 a širokorozchodné jako MVTV 03. Od roku 2007 jsou české vozy MVTV 2 modernizovány na typ MVTV 2.1.

MVTV2-popis-wikipedie foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 17:22:53 datum aktualizace

Přívěsný vozík PVK - lept, výrobek fa HEKTOR (H0).

Výrobní číslo / evidenční číslo: 487 PVK. POPIS STROJE: Přívěsný vozík plošinový PV a přívěsný vozík se sklopnou korbou PVK mají základní rozměry a provedení pojezdu včetně provozní a ruční brzdy stejné. Liší se pouze provedením rámu a příslušenstvím. Přívěsné vozíky jsou STV. Přívěsný plošinový vozík PV, přívěsný vozík se sklopnou plošinou PVK. Rám přívěsného vozíku (PV) je svařen z profilů, do kterých jsou vevařena oka pro kyvné uložení náprav. Čela rámu jsou uzpůsobena pro umístění samočinného závěsu. Pro zvýšení tuhosti a odolnosti je rám vyztužen. Nad pojezdovými koly jsou díly podlahy odnímatelné pro usnadnění přístupu k pojezdu a brzdě. Pojezd vozíku vychází z koncepce vozíku MUV 69. Zavěšení náprav v kyvných ramenech, vypružení, tlumení i kotoučová brzda jsou shodné s MUV 69.

popis-technicke-specifikace-pdf foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:30:00 datum aktualizace

Návěstidlo AŽD 70-2 - plast (TT) a lept (H0).

Železniční návěstidla jsou technická zařízení, která předávají vizuální cestou strojvedoucímu, popř. jinému členovi vlakové čety návěsti, t.j. informace a rozkazy pro další jízdu vlaku nebo posunujícího dílu. Návěstidla se dělí na proměnná a neproměnná. Proměnná návěstidla mohou dávat různé návěsti, neproměnná dávají trvale jedinou návěst. Někdy se do skupiny návěstidel zahrnují i návěstní pomůcky pro ruční návěsti (praporky, štíty, výpravky).

kontejner-popis-wikipedie foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:25:00 datum aktualizace

Výkolejka - lept, výrobek fa HEKTOR (H0).

Výkolejka slouží k zastavení nežádoucího pohybu kolejových vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Jedná se o ocelovou šikmou patku s nálitkem po straně. Pokud vozidlo najede na výkolejku, jeho kolo po patce vyjede a nálitkem na boku výkolejky je odsunuto stranou. Tak dojde k vykolejení a následně zastavení vozidla. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly nebo objekty.

kontejner-popis-wikipedie foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:20:00 datum aktualizace

Zarážky (čuba) - lept, výrobek fa HEKTOR (H0).

Železniční vozová zarážka (čuba) se používá k cílovému brzdění kolejových vozidel při třídících pracích, nebo zajišťuje vozidla proti samovolnému uvedení do pohybu. Funkce zarážky spočívá v mobilní schopnosti bez dalšího technického zařízení účelně mařit pohybovou energii kolejového vozidla za účelem jeho zastavení, nebo zajišťovat vozidla proti ujetí.

popis-vynález-soubor-pdf foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:15:00 datum aktualizace

Drezína TATRA Vm 14/52 - lept, výrobek fa DK Model (H0).

Motorový vozík Tatra Vm 14/52 je dvounápravové plošinové historické speciální hnací vozidlo. Sloužilo k přepravě materiálu, drobné mechanizace a případně osob. Na dvounápravovém podvozku je upravená dřevěná plošina, před jejíž přední částí v levé polovině ve směru jízdy je osazena kabina pro řidiče vozíku. Pro odstranění vozíku z koleje nebo otočení do protisměru je ve spodní části plošiny vozíku zdvihací zařízení. Vozík se zvedá ruční klikou nasazenou na vřetenu, uloženém v podélné ose vozíku. Do protisměru se nazdvižený vozík otáčí ručně. Motorový vozík je vybaven zařízením pro upevnění tuhé spojky a dvěma písečníky, sloužícími při brždění a rozjezdu.

popis-technicke-specifikace-pdf foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:10:00 datum aktualizace

Přepravní kontejner - vyrobený z polystyrénu a dýhy.

Kontejner je standardizovaná přepravní jednotka, která se používá v intermodální dopravě, především s využitím lodní, železniční a silniční dopravy. Jedná se o velkou, pevnou a uzavřenou přepravku technicky uzpůsobenou ke stohování do několika vrstev nad sebou. Jedná se o technicky přesně standardizovaný a unifikovaný předmět. Kontejnery mají stanoveny 3 běžné délky: 20 stop (6,1 m), 40 stop (12,2 m), 45 stop (13,7 m). Výška standardního kontejneru činí 8 stop a 6 palců (2,59 m), šířka je 8 stop (2,44 m). Specifický je pak tzv. High-cube kontejner, který je vysoký 2,9m.

kontejner-popis-wikipedie foto-galerie menu

Datum-aktualizace 2013-05-27 09:05:00 datum aktualizace

Cyklo kolo - lept, výrobek KŽM Brno (H0).

Jízdní kolo (starším označením bicykl, krátce jen kolo) je jednostopé vozidlo, poháněné silou lidských svalů, případně s dopomocí motoru (např. elektrokolo). Lidská energie převedená končetinami, zpravidla dolními, na šlapadla kola je přes převody a řetěz převeden na rotaci kola, zpravidla zadního, které pak vykonává pohyb po zemi.

cyklo-kolo-popis-wikipedie foto-galerie menu


Logo-vlacek

© Copyright 2012 DAPOP All rights reserved v3.1

Logo-strom
TOPlist